sobota, 13 września 2008

Program: Maria Stokłosa - Vacuum

Brak założenia, brak punktu wyjścia i początkowego zamysłu był głównym założeniem tego solo. Obserwowałam to co robię w studiu i rozbudowywałam zakres wykonywanych czynności nie fabularyzując ich i nie szukając tematu. Chciałam by materiał, który stworze był bezpośrednim świadectwem mojego stanu ducha i stanu emocjonalnego, a także mojej relacji z tańcem. Zafascynowała mnie możliwość ucieczki przed tłumaczącym i roztrząsającym umysłem. Daje ją sztuka. Jej materialna i zmysłowa sfera w przeciwieństwie do konceptualnej. Poszukiwanie prawdy poprzez zatrzymanie się nad praktyczną - nie zinterpretowaną i nie jednoznaczną - czynnością. Vacuum* jest to zbiór czynności i obecności, które widz dowolnie wypełnia swoją własną wyobraźnią i wrażliwością.Vacuum powstało w Amsterdamie wiosną 2007 jako ostatnia praca Marysi w School of New Dance Development.* vacuum cleaner pot. vac odkurzacz,;* vacuum [wym. wakuum] próżnia. (‘coś pustego, pusta przestrzeń, puste miejsce)

koncept/wykonanie:Maria Stokłosa

Brak komentarzy: